Zadní tlumič MT64 levý + 40mm zesílený
MT64 Tlumiče a tlumičové vzpěry.
Jsou navrženy a vyrobeny společností ARB, to je zárukou nejvyššího stupně kvality.
Mají větší rozměry než většina jednoplášťových tlumičů na trhu s vnitřním průměrem 64 mm. To umožňuje použít větší objem oleje, to snižuje tepelné vadnutí a zajišťuje lepší provozní vlastnosti.
Konfigurovatelné pružinové sedlo se 6 pozicemi v 5mm krocích umožňuje použití jedné vinuté pružiny pro všechny varianty zátěže. Pokud vozidlo časem zvýší svou hmotnost, pružinu není třeba vyměňovat, lze ji jednoduše předepnout a tím upravit její vlastnosti.
Tělo tlumiče je vyrobené z 6061 T6 hliníkové slitiny používané v letectví, stejně jako u tlumičů BP-51, ta odvádí teplo patnáctkrát rychleji než ocel.
Mají pístnici o průměru 22,5mm, která se používá u závodních tlumičů pro svoji obrovskou pevnost a tuhost.
Tlumiče jsou vhodné pro každodenní jízdu trvale zatížených vozidel na dlouhé vzdálenosti pro snížení únavy a zlepšení pohodlí řidiče a spolujezdce.
Vzpěra MT64 má na vnější straně hliníkového těla šest opracovaných drážek. To umožňuje nastavit pojistný kroužek (dodávaný se všemi vzpěrami) nahoru nebo dolů pro umístění pružinového sedla.
Nastavením pojistného kroužku a pružiny výše zajistíte větší předpětí pružiny a zvýšenou výšku jako přípravu na příslušenství nebo jiné zatížení přidané do vozidla.
Snížením pojistného kroužku a sedla pružiny připravíte vzpěru pro lehčí vozidlo, jako je vozidlo bez ochranného rámu nebo pouze se slitinovým ochranným rámem.
MT64 používá novou, matně černou spirálovou pružinu, takže pro výběr je ve všech případech nutné nahlédnout do OME Application Guide.
OLD MAN EMU zvýšené a zesílené podvozkové sady
Bezpečnost a spolehlivost jsou při jakémkoli vývoji v Old Man Emu vždy v centru zájmu. Tým inženýrů mimo jiné zajišťuje, aby nedošlo k negativnímu ovlivnění moderních systémů bezpečnosti jízdy.
Protože všechna nově vyvinutá vozidla jsou vybavena elektronickým řízením stability (ESC), Old Man Emu (OME) se již při prvních krocích vývoje podvozku soustřeďuje na to, aby byla zachována funkčnost důležitých bezpečnostních systémů u nového podvozku.
Za účelem získání fundovaných dat nově testuje OME podvozky v Australian Automotive Research Center (AARC) v Angelsea spolu s firmou Bosch, která patří k odborníkům na ESC. Využívají přitom testování na počítačových modelech i reálné pokusy s vyvíjenými podvozky na automobilech.
Během vícedenního testování se testují různé konfigurace podvozků a při různých zatíženích. Jako měřící zařízení byl přitom k dispozici VBOX SL3 GPS, který mimo jiné vyhodnocuje rychlosti jednotlivých kol, podélné a příčné zrychlení, úhel pootočení volantu a úhel sklonu.
Výsledky testů potvrdily, že podvozky splňují veškerý relevantní obsah konstrukční normy ADR 35-03. Navíc se prokázalo zlepšení funkčnosti, především v případě vysokých zatížení.
Všichni zákazníci si mohou být jisti, že Old Man Emu (dceřiná firma společnosti ARB) se nadále věnuje rozsáhlému výzkumu a vývoji, aby své pozici jedničky na trhu ve spolehlivosti, kvalitě a technické dokonalosti nezůstala nic dlužná.
Systémy odpružení vozidel, zvláště když jde o 4x4, jsou nesmírně složité. Určení správného řešení pro každé 4x4 vyžaduje zvláštní pozornost mnoha faktorům, nejkritičtějším je hmotnost. OLD MAN EMU 4x4 podvozky od ARB přistupují k tomuto unikátním způsobem.
Koncepce: Když EMU (nelétavý australský pták) běží, jeho silné nohy absorbují většinu nárazu, což mu umožňuje pohybovat se po všech typech terénu, zatímco jeho tělo zůstává prakticky bez pohybu. To je to, čeho se OLD MAN EMU snaží dosáhnout s řadou plně integrovaných tlumičů 4x4 a podvozkových sad.
Rozdíl: Namísto nabídnutí souhrnu dílů, které mají za úkol především zvýšit světlou výšku vozidla, OME 4x4 odpružení nabízí řadu naladěných integrovaných systémů, z nichž každý nabízí optimální úroveň pohodlí i při zvýšeném zatížení ( vyšší hmotnosti ).
Výsledek: prototypy tlumičů a pružin jsou testovány a upravovány v různých terénech a s různou zátěží, aby zajistily, že každý tlumič a pružina je ideální kombinace pro dané vozidlo, jeho měnící se váhu a terén se kterým přijde do styku.