|
Podvozky OME
Kompletní sady podvozků OLD MAN EMU
Proč právě podvozek Old Man Emu ?
Dosáhnete toho, že se Vám zvýší karoserie vozu, a tím pádem můžete na vůz namontovat větší
pneu, až do rozměru "35". Po montáži většího pneu se Vám zvětší světlá výška vašeho vozu, a
hned v terénu poznáte, že Vaše auto získalo mnohem lepší průjezdnost terénem.
Podvozky OME - geniální kombinace svazků pružin a tlumičů, které umožňují takový vychýlení os, že kontakt s terénem je
u všech čtyř kol zaručen i v extrémních terénech. Průchodnost vozidla je tím výrazně zvýšena bez toho, že by omezila bezpečnost
jízdy, naopak bezpečnost je zvýšena - jízdní komfort stoupá.
|
|
OME - podvozkové komponenty
Na Patrolu Y60 je první pohled patrný rozdíl mezi zadní nápravou, kde je namontován podvozek Old man Emu a
seriovým provedení přední nápravy. Montáží podvozku - vyšších pružin a tlumičů s vetším zdvihem se zvedne vozidlo a tím
se zvětší místo v podbězích, to pak umožňuje montáž i vetších pneumatik a tím se zvedne nejnižší místo všech vozů - diferenciál.
Podle druhu vozidla a druhu namontovaného podvozku, lze použít vetší rozměr pneumatik. My používáme
rozměr 35x12,5R15, ale
to už je extrém, který běžne nepoužijete a proto doporučuji rozměr do 33". Dalším způsobem
je Body Lift, který se u některých vozů, které mají malý podběh musí doplňkově montovat s podvozkem. Samotný
Body Lift bez úpravy podvozku nedoporučuji, ale je to věc názoru.
Výhody:
- lepší průjezdnost
- několikanásobně delší životnost pružin a tlumičů, než u sériově namontovaných
- větší bezpečnost jak při jízdě na silnici, tak při jízdě v terénu
- možnost namontovat na vůz větší pneu až "35" (u sériového podvozku nelze)
Množstvím možností kombinací pružin a tlumičů dosáhneme vždy pro určitý konkrétní účel správného podozku. Je-li například
na přední nápravě těžká nástavba jako naviják a ochranný rám, zadní náprava je ale bez dodatečného zatížení, je nutno zvolit
kombinaci těžké nápravy vpředu a lehkého nastavení vzadu. Jenom tak zajistíme, že vůz stojí přímo a jízdní vlastnosti se
nezhorší. Ukazuje se v praxi, že správná koncepce podvozku vyžaduje vždy individuální konzultaci. Zlepšení se projevují vždy
při udávaném stálém zatížení. Nikdy by neměl být používán těžký podvozek pro vůz, který není odpovídajícím způsobem zatěžován.
Podvozek s vinutými pružinami na Nissanu Patrol GR |
|
Kompletní podvozek s listovými pružinami pro Toyotu Hilux |
Podvozek v praxi:
Nám např. sériový podvozek vydrží na našich expedicích maximálně 1 měsíc. Podvozek Old Man
Emu nám zde vydržel celou sezónu, tj. 10 zahraničních expedic.
OLD MAN EMU vinuté pružiny
Také vinuté pružiny OLD MAN EMU se vyznačují tím, že se mimořádně přesně přizpůsobují konkrétním jízdním podmínkám.
Kromě různých délek jsou vinuté pružiny dodávány také v různých tuhostech, které se dosahují použitím drátů různé síly.
Všechny pružiny OLD MAN EMU se podrobují tzv. "SHOTPEENINGu" - metodě odstraňující vyšší pnutí v materiálu, a tím
podstatně zvyšující životnost. Kromě toho je každá pružina před vyexpedováním zkoušena na plné zažížení. Tím se snižuje
riziko "propadávání".
OLD MAN EMU sady náhradních pouzder
Vzhledem k vynikající kvalitně OLD MAN EMU jsme se rozhodli nabízet sady náhradních pouzder místo originálních dilů.
Všechny jsou vyrobeny rovněž z polyuretanu a tím vysoce odolné proti oděru.
|
|
|
OLD MAN EMU mazané třmeny pružin
Mazané třmeny pružin zmenšují opotřebení pouzder a zlepšují chování vozidla. Zabraňují dále otočení třmenu při vypružení.
|
|
OLD MAN EMU "Nitrocharger" - nejlepší tlumič 4x4
Byl vyvinut na nejtvrdších cestách Austrálie. Speciální dvouplášťový plynový nízkotlaký tlumič. Prodloužené písty tlumiče
umožňují větší překřížení náprav. Významné zvýšení komfortu proti dosavadním jednoplášťovým tlumičům. Obzvláště když
dojde k jízdě "natvrdo", výkonnost tlumiče neklesá a ukazují se všechny přednosti systému:
nepění
neprojevuje se "fading"
nekleslá tlumivost
Inženýři OLD MAN EMU disponují dlouholetou zkušeností, jak správně seřídit tlumiče pro vozy 4x4.
|
|
Tlumič OLD MAN EMU LTR
Zcela nové jsou tlumiče LTR (Long Travel Remote) od firmy OME. Byly vyvíjeny a testovány více než pět let. Jejich zvláštností
je oddělený zásobník plynu, který umožňuje extrémní nasazení tlumiče.
|
|
|
|